Saturday 5 September 2009

Faraway Bay 2

Gisteren was Marijke toch weer niet helemaal fit, dus die is in het resort gebleven. In de middag dacht ze al wel weer mee te kunnen om te gaan zeevissen maar dat hebben we toch maar even niet gedaan.

Dus had Nick toch geluk en was er alsnog plaats voor hem op de boot naar King George Falls. Best wel een eindje varen over de oceaan en de golven zijn zeker wanneer we uit de baaien varen behoorlijk dus we knotsen behoorlijk op en neer. Geen probleem voor Nick, die krijgt het zelfs voor elkaar om de hele terugweg in slaap te vallen.

De Falls zelf staan sinds 3 weken droog en blijven zo tot het wet season. Nog steeds indrukwekkend, net als het ritje door King George River er naar toe. We maken nog allerlei tussenstops, oa bij een lagoon achter een strand waar nog verse croc sporen lopen. We gaan ook nog even in een behoorlijk smalle kreek op zoek naar crocs maar zeker op het einde vond ik het niet erg dat we er geen vonden.

In de middag ben ik dus voor het eerst gaan zeevissen. Het was pas de tweede keer dat ik ging vissen na mijn doop als stoere visser in Alaska. Deze keer gingen we op een soort Golden Snapper (of eigenlijk "Fingerprint") vissen bij het rif, met sardientjes en garnalen als aas aan een haak een paar decimeter boven het lood wat op de bodem zakt. maar
Ik werd nogal verwend door Tim, de guide, die zelfs het aas er telkens aan deed. Ik dacht dat ik meteen goed begon maar ik bleek alleen de bodem van de oceaan vast te hebben.

Daarna werd het wel een beetje frustrerend voor de ervaren visser die ook mee was want ik ving een stuk of tien kleinere vissen (nog steeds groter dan wat je in een restaurant op je bord krijgt) en ook zijn vrouw had er al snel een paar. Als afsluiter kreeg ik zelfs een grote Golden Snapper te pakken van een kilo of 8. Die gaat vanavond speciaal ingepakt in boomschors op het kampvuur want hij is te groot voor in de oven. Gisteravond nog een hoop gelachen over de "pussy dutchmen" die zijn vis niet eens van de haak haalt maar alle stoere outbackers kwamen zonder vis thuis.

Kan vanavond ook nog wat worden want vanmorgen heeft alleen Belinda een makreel gevangen toen we aan het trawling vissen waren op zee en in de kreek. De vis was bijna zo groot als zij zelf.

Om zeker te zijn blijven we hier nu een dag langer en vliegen we dus pas zondagochtend naar Mornington. Met de warmte is het beter om vroeg te vliegen als er nog weinig turbulentie is. Misschien blijven we toch 2 dagen in Mornington zodat we pas een dag later in Broome aankomen. Na een paar nachtjes Broome vliegen we dan in een keer door naar Perth en gaan we daar naar de wijnstreek een paar uur rijden naar het zuiden.

Marijke is weer fit, die is vanmorgen ook met de stoere mannen mee wezen vissen.

We blijven vanmiddag lekker hier op het plateau zitten aan de oceaan. Met een forse bries in de schaduw is het hier super uit te houden. Het waait te hard om nog uit te varen en we hebben ook wel even genoeg gelopen en naar rock art gekeken. Zo meteen een biertje erbij en dan gaan we lekker kijken hoe het mijn vis vergaat op het kampvuur dat net is aangestoken.



We hebben Sander trouwens ook vanmorgen nog even gesproken. Die had ook nog een verrassing want zijn paps stond opeens voor zijn neus. Die is in de US op vakantie en nu ook even bij Sander aan het kijken. Echt leuk voor Sander, kan hij mooi laten zien hoe ver hij al is en hoe goed hij het al allemaal zelf regelt.

No comments: